تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران
داخلي، فرهنگي، وزارت علوم
گفت وگو با مصطفي معين، پزشك فوق تخصص آلرژي و وزير علوم، تحقيقات و فناوري،
سؤال: شما 10سال پيش گفتيد ايران ركورددار فرار مغزهاست، الان چه وضعيتي دارد؟
جواب: .... اين مسئله اي است كه ازپيچيدگي و ابعاد مختلفي برخوردار است. از يك سو دافعه هايي كه درجامعه بومي مطرح است و ازطرف ديگر جاذبه هايي كه دركشور مقصد وجود دارد... طرحي به دولت پيشنهاد شد تا كميته اي با مسئوليت معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي و عضويت وزير علوم و چندتن از اعضاي هيئت دولت تشكيل شود تا پس از بررسي، تصميمات لازم درزمينه مهاجرت نخبگان اتخاذ و به دولت تقديم گردد...
¤¤¤
تهران- ايران
1- مؤسسه C.Y.N وابسته به آموزش وپرورش كوئيزيلند استراليا، به تازگي اقدام به توزيع كاتالوگهايي درسطح خانه هاي شهرتهران نموده است. دراين كاتالوگها توضيحات مبسوطي پيرامون امكان ادامه تحصيل جوانان ايراني با شرايط ويژه در دانشگاههاي استراليا داده شده است. دراين جزوات شماره تماس و نشاني اين مؤسسه كه به طور رسمي مشغول به فعاليت درايران مي باشد، درج شده تا متقاضيان بتوانند اطلاعات كاملتر را شفاها كسب نمايند.
2- يكي ازدانشگاههاي معروف آمريكا مدتي است با تأسيس دفترنمايندگي دريكي از جزاير جنوبي ايران رسما اقدام به پذيرش دانشجويان مستعد ايراني مي كند.
3- هفته پيش ازطرف سفارت آلمان درايران نمايشگاهي تحت عنوان «نگاهي به آلمان» دريكي از دانشگاههاي كشور برگزارشد. درحاشيه اين نمايشگاه آدرس سايت اينترنتي به دانشجويان معرفي مي شد كه با مراجعه به آن و پركردن فرم الكتريكي و درج مشخصات شخصي (با جزئيات كامل!) خود دراين فرم، بتوانند از امكان تحصيل رايگان در دانشگاههاي دولتي آلمان استفاده كنند. رايزن سفارت درتوضيح اين طرح به دانشجويان گفته بود كه اساتيد آلماني ازبين فرم هاي ارسال شده، افرادي را كه واجدشرايط باشند، انتخاب وگزينش مي كنند. ضمن اينكه اين عده درطي مدت تحصيل خود مبلغي را هم به عنوان كمك تحصيلي از دولت آلمان دريافت مي كنند. اين مقام آلماني درپايان سخنانش با تشكر از مساعدتهاي صميمانه رئيس دانشگاه مربوطه، همكاريهاي دوطرفه خود را با وزارت علوم ايران، عالي ارزيابي كرده و...
¤¤¤
حالا تو هم اگر معني «همكاريهاي دوطرفه» را قشنگ شيرفهم نمي شوي، برگرد و يك بار ديگر مصاحبه فوق تخصص آلرژي را از اول بخوان!
باقي، با خودت...

نظرات

پست‌های پرطرفدار