وزارت علوم، تحقيقات و يخ آوري
ما همچنان به خود مي باليم كه دانشجوييم، هر روز بيشتر از روز قبل!
¤ خبر جديد اينكه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري كشورمان قرار است ماه آينده اولين جشنواره سراسري برف و يخ دانشجويي را در دانشگاه دولتي شهركرد برگزار كند. اين جشنواره كه با همكاري چند وزارت خانه و سازمان ملي جوانان و تعدادي از بانكها و موسسات دولتي ديگر و با حضور شركت كنندگاني از كليه دانشگاه هاي كشور برگزار مي گردد، اختصاص به ساخت آدم برفي و يخ تراشي و غيره و غيره دارد.
¤ ¤ رئيس جمهور محبوب ما هفته گذشته در ديدار اعضاي كميسيون آموزشي و تحقيقات مجلس فرموده بودند: «يكي از كارهاي مهم دولت، ايجاد تحول در ساختار، اهداف و جهت گيري وزارت آموزش عالي و تبديل آن به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بود.»
¤¤¤ حالا اين پرسش را كه اين تبديل و تغيير تنها در نام اين وزارتخانه و يك خطي شدن اسمش بوده يا در ساختار و رسم آن هم اين تحول شطرنجي به وقوع پيوسته يا نه را به نظر مي رسد بايد دانشجويان و دختران و پسراني كه در كل دوره تحصيلات عاليه شان، نه بوي امكانات و تجهيزاتي براي تحقيق به مشام شان مي رسد و نه بستر و فضايي براي فن آوري به چشم شان مي آيد، پاسخ دهند. احتمالا دانشجويانند كه مي توانند اظهارنظر كنند كه آزمايشگاه هاي عملي شان بيشتر به يك كارگاه علمي در حد كارشناسي شباهت دارد يا به كمد زغالي تلكسي تاكسي دو؟! دانشجويان مي دانند كه جشنواره سوت نوازي و طراحي موشك كاغذي و انتخاب دختر برگزيده و برف و يخ و امثال آنها، براي هواخوري حواس ها و به هپروت فرستادن دغدغه ها و خاطرهاست يا براي آموزش علوم روز و تحقيقات و فناوري ؟
ما همچنان به خود مي باليم...

نظرات

پست‌های پرطرفدار