دروغكي عاشق نشو!
1- جمعي از دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف نامه اي براي آقاي هاشمي شاهرودي - رئيس قوه قضائيه - فرستاده اند كه به نظرم جالب بود. در قسمتي از اين نامه آمده: «از بزرگترين مصاديق كارآمدي نظام آن است كه حرمت افراد بر حرمت نظام ترجيح داده نشود، با مفاسد بزرگتر و مفسدين قدرتمندتر برخوردي محكم تر و قاطعانه تر صورت گيرد... اما امروز شكاف طبقاتي همچنان رو به افزايش است، قوانين پوسيده اداري ياراي شناسايي و جلوگيري از زد و بندها و غارت بيت المال را ندارند... ما امضا كنندگان اين نامه ضمن تكرار درخواست خود مبني بر حضور جنابعالي در اين دانشگاه و پاسخگويي به انبوه سؤالات دانشجويان، يادآوري مي كنيم اگر همت مسئولين نظام بر تحقق عدالت با تمام ابعادش متمركز نباشد مشروعيت خود را از دست خواهند داد...»، آقا من اگر جاي رئيس قوه قضائيه بودم در عرض سه سوت به اين نامه چراغ سبز نشان مي دادم، بالاخره اگر قرار است دانشجو دنبال مصاديق عدالت خواهي و عدالت شكني باشد، همچين ارتباطي، كاملاً منطقي و شفاف و به حق است.
2- يكي از دستاوردهاي خفن فضاي بيا و ببين موسيقي كشورمان در اين چند سال، توليد انواع كپي از صداهاي آن ور آبي ست. كه در بعضي موارد كپي واقعاً برابر اصل است و در بعضي موارد هم كپي برابرتر از اصل مي باشد! هفته پيش كاستي با مجوز ارشاد وارد بازار شد به نام معركه كه صداي خواننده آن به طرز شديدالوصفي زيراكس صداي يكي از خوانندگان پير آن طرفي است و نوار داد مي زند كه اين بابا براي هرچه شبيه تر كردن صدايش كلي به رنج و زحمت افتاده و خودش را قاچ قاچ نموده، بعضي از نوارفروش ها هم اين نوار را با نام آن طرف آبي اش به فروش مي رسانند. اين را هم بشنويد كه يكي از آهنگسازها در توجيه صداهاي زيراكسي گفته كه اتفاق مباركي است چرا كه خارجي ها مي فهمند كه ما هيچ چيزي از آنها كم نداريم!
3- خيال تان تخت باشد. بيخودي هم اين ستون را زيرو رو نكنيد. من آمار مامارهيچ احدالناسي را اينجا رو نمي كنم. من هيچوقت ننوشتم كه كامران نجف زاده روز ديدار ايران و كره شمالي دقيقاً همان جايي در استاديوم نشسته بود كه نارنجك شوتانده شد. الانش هم نمي نويسم كه قلاب احسان مطهري زاده در 120 كيلومتري تهران گير كرده و به همين زودي ها او هم به جمع مرغان مي پيوندد. لال بشوم اگر اينها را لو بدهم، لال.
4- يك خبر درگوشي و آن هم اينكه احتمالاً تا چند وقت ديگر صدا و سيما سايتي را تحت عنوان سايت جوان در اينترنت راه اندازي مي كند كه پر است از انواع و اقسام مطالب و بخش هاي جالب انگيزناك با حال. آدرس اينترنتي آن را فعلاً نمي دانم اما مي دانم كه صداو سيما و معاونت رئيس سازمان در امور جوانان اكيپ كامل و آن لايني را براي استارت اين فعاليت دور هم جمع كرده است. خبردارتر شدم خبردارترتان مي كنم.
5- فرانسوي ها ضرب المثلي دارند كه مي گويد خياباني كه نه چراغ راهنما دارد و نه پليس، جنگلي است پر از حيواناتي به شكل ماشين! خودم هم مي دانم اين ضرب المثل به سقوط مجسمه هاي بودا در قندهار هيچ ربطكي ندارد اما شايد به اين داشته باشد: قرارست فردا پس فردا يا شايد پس فردا پسون فردا كاستي با صداي شهاب حسيني - بازيگر پليس جوان - و كاستي با صداي محمد حسيني - مجري شبكه تهران - روانه بازار شود. نگفتم شايد ربطكي داشته باشد؟!
به فكر رنگ سبز پس فردا...

نظرات

پست‌های پرطرفدار