لقب «پينوكيو» جيفورين براي تخيلي ترين دولت
جسيكا لينچ را يادتان هست؟ همان دختر خانم سرباز 19ساله امريكايي كه شبكه هاي خبري دنيا خبر دادند كه به دست عراقي ها اسير شده و چند روز بعد كماندوها و چتربازان امريكايي در يك عمليات بسيار مهيج با فرود بر بام بيمارستان نصيريه بصره و تصرف آن موفق شدند ضمن قلع و قمع همه عراقي هاي حاضر در آن، جسيكاي قهرمان را از چنگ عراقي ها نجات دهند. فيلم ها و تصاوير اين عمليات كماندويي در آن روزها بارها به نمايش درآمد تا اوج قدرت وجسارت امريكايي ها در اين جنگ را نشان دهد. اما بعد از گذشت يك سال خانم لينچ در مصاحبه با يكي از خبرگزاري ها كل آن ماجرا را يك اقدام تبليغاتي و حقه سينمايي اعلام نموده است. او مي گويد: برخلاف اعلام رسانه هاي امريكايي كه از مقاومت قهرمانانه او سخن گفته اند او اصلاً شليكي نكرده و به هنگام حمله نمايشي كماندوها هيچ عراقي در بيمارستان نبوده است. بفرما، اين هم از آخر و عاقبت زيادي فيلم تخيلي تماشا كردن كاخ سفيديها!

مدال «خورشيد خانوم مال مني» بلورين براي داغ ترين بازار
دو هفته پيش در همين سه شنبه بازار به ژوگولوببولوي خودمان خبر داديم كه يكي از سايتها در اينترنت مشغول فروختن اراضي بهشت است، يادت آمد؟ البته با سند زنگوله دار و گارانتي و خدمات پس از مرگ و غيره و غيره. مدتي بعدتر از آن هم شنيديم كه گروهي در حال فروش قطعات زمين! در ماه هستند. اما بشنويد داغ ترين و جيليزترين خبر بازار را و آن هم اينكه يكي از سايت ها مشغول خريد و فروش خورشيد است. در حاليكه بشر هنوز نتوانسته از فاصله چندين هزار كيلومتري به خورشيد نزديك شود، شما مي توانيد با رفتن به اين سايت قطعه اي از خورشيد را خريداري كنيد و به اسم خودتان سند بزنيد و كلي جلوي ديگران افه بياييد و هر روز صبح به تكه زمين خودتان در آسمان نگاه كنيد! جهت اطلاع رفقا قيمت فروش خورشيد در اين سايت هم 5 دلار بابت هر كيلومتر مربع است و اين يعني مفت. پس بشتابيد كه عدم شتاب باعث كاهش نسبت مشتق سرعت به مشتق زمان است وبس.

تنديس «دوف دوف» بلورين براي پيروزترين مبارز
از دوف دوف ترين ماجراهاي هفته پيش اين بود كه مطلع شديم مشهورترين مجري خبر شبكه الجزيره از شب عيد فطر محجبه شد. اين خانم مجري پس از اينكه با حجاب و پوشش كامل اسلامي در برابر دوربين ظاهر شد، گفت: «از اين پس شما بينندگان من را با اين هيئت خواهيد ديد.» عمده گويندگان خبر زن الجزيره بدون حجاب در برابر دوربين ظاهر مي شوند. خديجه بن غانا- همان مجري محجبه- گفته كه هيچ اجباري ازسوي مسئولين شبكه الجزيره در اين خصوص نبوده و وي خود نهايتاً تصميم گرفته است تا از اين پس با حجاب كامل در برابر دوربين ظاهر شود. سخنگوي الجزيره هم اعلام كرده كه مقررات داخلي اين شبكه به خانم ها اختيار داده تا هرگونه كه خود مايلند در برابر دوربين ظاهر شوند. خديجه بن غانا گوينده صاحب نام الجزايري تبار بخشهاي تحليلي وخبري در گفت وگو با يكي از خبرگزاري ها گفته كه چندين سال با نفس خود در ستيز بوده و سرانجام به چنين تصميمي رسيده است.
روزهايش پرتقالي باد...

عنوان «بابا تو ديگه كي هستي» تنورين براي هوايي ترين اختراع
اين هم يكي از آن ابداعات خارجكي نسبتاً دسته اولي كه وقتي مي شنوي شان بايد زير لب بگويي جل الخالق، واعجبا، واحيرتا، واشاخ درآوردنا يا يك چيزي تو همين مايه ها: به تازگي دستگاهي اختراع شده كه توسط آن مي توان فيلم ها و تصاوير را به جاي اينكه در مانيتور يا صفحه تلويزيون ديد، در هوا تماشا كرد! با اين وسيله جديد به احتمال زياد يكي ديگر از رؤياهاي علمي و تخيلي بني آدم به حقيقت مي پيوندد. فكرش را بكن، مي ايستي و تخمه مي شكني و توي هوا فيلمت را تماشا مي كني. جالب تر اينجاست كه اين تصاوير، تصاوير سه بعدي ليزري يا به قول استادمان «هولوگرام» نيستند بلكه inputها و ورودي هاي معمولي مثل ويدئو يا سي دي من يا دي وي دي يا... خواهند بود كه در محيط معمولي هوا به نمايش درخواهند آمد. به قول يكي از شعراي جديد المعاصر: زندگي رسم خوشايندي است، زندگي ديدن يك باغچه از شيشه مسدود هواپيماست، زندگي ديدن يك فيلم توي هواست، زندگي جدي جدي زيباست.

نشان «گوشكوب» گوگورين براي اوپن ترين مسئول
يكي ازخبرهايي كه هفته پيش در بعضي محافل منتشر شد خبر بازگشت فائقه آتشين- خواننده دوران طاغوت- به ايران بود. آتشين كه 4 سال پيش از ايران خارج شد و در اين مدت كنسرت هاي ايكس لارژ متعددي در امريكا و اروپا برگزار كرده، هفته گذشته بدون سر و صدا و با اين توجيه كه فلاني توبه كرده، وارد تهران شد. 2 روز بعد از انتشار اين خبر يكي از سايتهاي خبري (gooyaa.com) به نقل از يك مقام آگاه سياسي آمار داد كه بازگشت اين خواننده با كمك وحمايت خاص مشاور پارلماني رئيس جمهور و به منظور بهره گرفتن و تكميل حلقه هنرمندان مشاركت در برنامه هاي تبليغاتي انتخابات هفتم صورت گرفته است. قبل از اين، خبر گنجاندن نيكي كريمي، تهمينه ميلاني، شيرين عبادي و چند نفر ديگر هم در ليست انتخاباتي تهران منتشر شده بود. گفته مي شود اين شيوه بهره برداري تبليغاتي از چهره هاي زن ترانه خوان و هنرمند از روشهاي تابلو گروهك لعنتي منافقين بوده است. به قول خدا: فاين تذهبون؟!

نظرات

پست‌های پرطرفدار