لقب «سوتي آباد» جيغورين براي ستم ترين طرح
يادتان هست پارسال يك طرح ضربتي و چكشي يهو اجرا شد؟! اگر يادتان نيست كه هيچي ولي اگر هست، اين يكي را هم به ياد بسپاريد؛ مديركل كميته امداد لرستان گفت: «متاسفانه به دليل ديدگاه بسيار پائين بعضي مسئولين، در سال گذشته نتوانستيم براي كميته امداد اشتغال زايي جذب كنيم». ايشان با به چالش كشيدن مسئولين اشتغال زايي استان گفت: «در طرح ضربتي ايجاد اشتغال در لرستان به يك پيرمرد 70-80 ساله وام اشتغال دادند كه وي با اين وام همسر دوم اختيار نمود، همچنين پزشكان متخصص براي جذب منشي وام گرفتند! از شهرستان اليگودرز 90درصد وام اشتغال به دور ريخته شده و تبديل به شغل نشده است. ما به استانداري گفتيم حاضريم گردن گرو بگذاريم و به ازاي دريافت هر وام يك شغل ايجاد كنيم. اما متاسفانه به كميته امداد اعتباري تخصيص ندادند.

تنديس «ملاممدجان» بوقورين براي شيرين ترين افغاني
ما برعكس بعضي ها كه خيلي تنگ نظرند و چشم اش را ندارند كه موفقيت يك زن، نه ببخشيد، يك پيرزن (جهت رفع مشكلات مصافحه و قس علي هذا) را در سطوح بين المللي و جشنواره هاي مهمي مثل صلح نوبل ببينند، خيلي هم افتخار مي كنيم و هورا مي كشيم، هر روز بيشتر از ديروز. آخرين افتخاري هم كه برايش سوت كشيديم اين بود: خانم ثريا پرليكا رئيس اتحاديه سراسري زنان افغانستان، خواستار اعطاي تابعيت افغاني به خانم شيرين عبادي حقوق دان ايراني شده است. پرليكا با ارسال نامه اي به حامد كرزاي، عبادي را از افرادي خوانده است كه با وجود مليت و زادگاه مشخص، متعلق به تمام جهان و جهانيان است!! رئيس اتحاديه سراسري زنان افغانستان، از رييس دولت انتقالي اين كشور خواسته است تا به منظور نشان دادن آرمان هاي صلح طلبانه افغانها به جهانيان، به شيرين شيرينا تابعيت افغاني داده شود و از او به عنوان ميهمان در لويه جرگه دعوت شود... سوت.

عنوان «هيشكي مث ايروني نمي شه» هلورين براي شلوغ ترين نرم افزار
نرم افزار كنترل سيستم (Tran zhva) كه توسط يك نوجوان 18 ساله ايراني طراحي شده، مورد استقبال بسياري از سايت هاي دنيا قرار گرفته است؛ تاكنون نزديك به 4000 نفر اين برنامه را دانلود كرده اند و سايت هاي متعددي از كشورهاي امريكا، آلمان، انگلستان، اسپانيا، ژاپن، چين، كشورهاي عربي و... آن را به عنوان يك تروجان ساخت ايران به مخاطبان خود معرفي كرده اند. اين سايتها از Tran zhva به عنوان برنامه اي قوي و كارآمد نام برده اند و يكي از سايتهاي عربي در چند صفحه به زبان عربي روش استفاده از آن را با تصوير توضيح داده است. محمد آزادي نويسنده اين برنامه گفت: استقبال خارجي ها از اين برنامه براي من تعجب برانگيز بود و پيشنهادهاي متعددي نيز برايم رسيده اما متاسفانه در ايران استقبال چنداني از آن به عمل نيامده! گفتني است كه ضد اين برنامه هنوز توسط هيچ شركتي در دنيا ساخته نشده است!

مدال «پوتين سولاخ» گوگورين براي فيلترترين رئيس جمهور
بعضي ها معتقدند كه اينترنت چيز به شدت بابادرآوري است! خيلي از باباها به اين حرف اذعان دارند و به شدت از دست فرزندان اينترنت بازشان شاكي اند، حتي رئيس جمهورها! مثلا: به گزارش خبرگزاري news voa، روز پنجشنبه گذشته ويلاديمير پوتين- رئيس جمهور مرموز روسيه- در حين يك مصاحبه خبري از اينكه دختر نوجوانش وقت زيادي را در پاي اينترنت بيهوده صرف مي كند گلايه كرد. او در عين اينكه اينترنت را براي انجام تحقيقات درسي و دانشگاهي و كمك به توسعه كشورها مفيد دانست، از اينكه نورچشمي اش ساعتهاي زيادي را صرف چت كردن و ديد و بازديد از سايتهاي قيلي ويلي مي كند ابراز ناخرسندي كرد. به گفته پوتين خان، همسرش براي اينكه به وب گردي هاي بي هدف دخترشان پايان دهد روي كامپيوترشان پسورد گذاشته است!

نشان «تنسي تاكسي 2» بلورين براي اكتيوترين درگير
توي يكي از روزنامه هاي صبح مصاحبه اي كرده بودند با يكي از شعراي معاصر . عليرغم ميل و رغبت زيادي كه به اين شاعر محترم داريم، يك قسمت از مصاحبه اش را ديديم بدجوري سه شنبه بازاري ست : « برخي مي گويند كسي كه فلسفه مي خواند نبايد سراغ شعر و شاعري برود، چرا كه فلسفه با شعر سازگار نيست و با دليل و برهان و استدلال خشك سر و كار دارد؟ جواب- من آنهايي كه استدلال را خشك عرضه مي كنند را به خشك شويي حواله مي دهم. مگر مي شود كه استدلال خشك باشد؟ در حقيقت استدلال يك نوع گريس كاري معنوي و يك دستگاه مكانيكي فكري است... به نظر من شاعر قوي كسي است كه بتواند بين استدلال و عشق جراحي كند... من در دوران انقلاب درگيري هاي فلسفي شديدي داشتم. مي خواستم ببينم كه جهان حادث است يا قديم. اما بعد از انقلاب به اين نتيجه رسيدم كه بايد از نيروي شاعري هم استفاده كنم. من فلسفه و شعر را به حد اعلا مي فهمم البته هنوز در اول راه هستم.»

نظرات

پست‌های پرطرفدار