جشنواره بي داور

- وزير كشور: حتماً كاستي ها و قصورهايي بوده اما با قاطعيت مي گويم كه ما تقصير نداشتيم.
- سخنگوي دولت: در طول تاريخ ملت ايران به گواهي همه شاخص هاي اقتصادي، هيچ دولتي به اندازه دولت خاتمي به فكر معيشت مردم نبوده است. در پيشگاه خدا قسم مي خورم كه ايران تا سالهاي سال اين طهارت و مظلوميت را نبيند.
- وزير نفت: ما براي حفظ منافع ملي از آبروي خود گذشتيم، چرا كه معتقديم هيچ كاري جز با فداكاري ماندگار نمي شود.
- معاون رئيس جمهور: در نقطه اي ايستاده ايم كه كسي نمي تواند به كيفيت دانشگاه هاي كشور اعتراض كند!
- وزير كشور: اخلاقي كردن امنيت دستاورد دولت اصلاحات است.
- در مراسم پرحرف و حديثي از 70 مدير نمونه دولتي تجليل شد...
¤¤¤
سه چهار سال پيش يكي از كارگردان هاي معروف سينماي فرانسه آمده بود ايران؛ براي شركت در جشنواره فجر و داوري فيلم ها و غيره. بسياري از مجلات و نشريات سينمايي و هنري هم فرصت را غنيمت شمرده بودند و مصاحبه هاي اختصاصي فراواني با اين بنده خدا مي كردند و سعي مي كردند هر كدام شان سؤالات جديدتر و فابريك تري را با وي مطرح كنند.
خاطرم هست در يكي از اين گپ وگفت ها كه در لابي هتل برگزار مي شد خبرنگار مجله در مورد خصوصيات يك «كارگردان شجاع» سؤال كرد و اين كارگردان فرانسوي در جوابش يك كم فكر كرد، بعد گفت: چند بار تا حالا شده بروي سينما و بعد از تمام شدن فيلم، حسرت پولي را بخوري كه براي بهاي بليت ورودي ات پرداخته اي؟! بعد ادامه داد: به نظر من سينماگر باشهامت- كه خود من جزو آنها نيستم- كسي است كه دست نگه دارد و بهاي بليت فيلمش را آخر فيلم و از كساني كه تمايل دارند اين مبلغ پول را براي همچين فيلمي بپردازند، بگيرد. آن وقت معلوم مي شود چند درصد از مخاطباني كه به اسم شان فيلم مي سازي كار تو را قبول دارند!

نظرات

پست‌های پرطرفدار