شوك

خنده دار است و تأمل برانگيز. چند روز پيش يك ايميل براي تعدادي از IDهاي ايراني ارسال شده بود كه در آن ضمن توصيه هاي رضا پهلوي (فرزند شاه مخلوع) خطاب به ملت ايران براي تحريم انتخابات رياست جمهوري ايران، به خواننده ايميل وعده داده شده بود در صورتي كه برگه شناسنامه وي مهر اين انتخابات را نخورد، «پاداشي بزرگ»! به وي تعلق خواهد گرفت.
«وحشت» اين روزهاي مخالفان نظام قابل درك است و ترس توي دلشان فهميدني است اما خب، دوران شنگول و منگول بازي به سر رسيده و تابلو است كه در برابر ملتي كه پاداش هاي بزرگتر از اين را «بي خيال» شده اند، حرف از تحريم كارساز نيست و به قول يكي از ضدانقلابي هاي فراري بايد رفت سراغ يك «شوك» اساسي به ملت!
يك چيزي مثل بمب گذاري در مكان هاي عمومي و تونل وحشت ساختن، در فضاي آرام جامعه، درست مثل حادثه اهواز و تهران. اما، تاريخ را كه ورق مي زني مي بيني 14اسفند 1364بعد از انفجار در نمازجمعه، اين مردم نه تنها شوك زده نمي شوند و برنمي گردند بلكه همانجا مي ايستند و بقيه نمازشان را مي خوانند و اين شايد يك معني اش اين باشد كه: «عصباني باش از دست ما و از اين عصبانيت بمير!»
¤ ¤ ¤
مدرسه كه مي رفتيم، يك آدامسي بود به اسم «آدامس شوك»! اول كه مي جويدي خيلي شيرين بود... بعد يكهو طعم عوض مي كرد و ترش مي شد... بعد دوباره تغيير مزه مي داد و... جالب بود. اما خب در نهايت بي مزه مي شد و غيرقابل جويدن و ناچارا بايد تف مي كردي بيرون!

نظرات

پست‌های پرطرفدار