اشتباه دوم

پس از رئيس گروهك نهضت آزادي و تعداد ديگري از افراطيون ملي- مذهبي و اصلاح طلب، سردبير روزنامه هاي زنجيره اي هم به جمع كساني پيوست كه بعد از مدتها از ضرورت نزديك شدن به مسائل معيشتي مردم سخن مي گويند.
شمس الواعظين در گفتگو با فارس گفته بود: اصلاح طلبان بلافاصله بايد به بدنه اجتماعي برگردند و سازه هاي جديد در بدنه اجتماع ايجاد نمايند.
شنيدن اين جملات به خودي خود جاي شكر دارد كه لااقل فعاليت رسانه هايي مثل كيهان و يا حوادثي همچون 3 تير و غيره، تنبيه خوبي براي جدايي طلبان از بطن ملت بوده و در تفهيم خطاهاي بيشمارشان كارساز واقع شده، اما...
اما «مؤخره» اين حكايت با «مقدمه» آن تناسبي ندارد، به قول سنايي، اين «پس» با آن «پيش» نارفيق است!
بي شك در دولت اصولگرايان اصلاح طلب كه اولويت در خدمت به مردم تعريف شده، پيروز ماجرا كسي است كه سبقت را در اين ميدان از آن خود كند و مرد عمل باشد، نه ژست و قيافه!
اما از شواهد اينطور برمي آيد كه اهالي جبهه افراط در دومين اشتباه استراتژيك خود، اجتماع و گرفتاريهاي بدنه اجتماعي را نه به عنوان دغدغه، بلكه به عنوان سپر و آخرين سنگر تداوم حيات سياسي خود و مقابله با دولت مردمي، برگزيده اند.
شمس الواعظين در ادامه گفتگويش مي گويد: بايد نيروي خود را به اندازه نيروي حاكميت تقويت كنيم و يك سپر حول بدنه اجتماعي ايجاد نمائيم تا بتوانيم با نيروي حكومت برابري كنيم(!)

نظرات

پست‌های پرطرفدار