شيطون

يكي از مشاوران رئيس جمهور در آخرين يادداشت سياسي اش با بيان وابستگي دولت به قدرتهاي خارجي در زمان قاجار، نتيجه گرفته كه: هيات مؤتلفه، كيهان و بعضي از صاحبان اين نوع تفكر در مورد اكبر گنجي اين طور استدلال مي كنند كه چون در ماجراي گنجي، بوش اظهارنظر كرده است نه تنها نبايد به داد او رسيد كه بايد حكم وي تشديد شود و اين درست مثل همان قاجاري هاست كه تصميمات را تحت تاثير خارجي ها مي گرفتند!
¤ ¤ ¤
مهرماه سال 82، همين آقاي مشاور در گفتگو با يكي از نشريات در مورد شيطنت هاي دوران طلبگي اش گفته بود: «كلا من آدم شيطاني هستم. يادم هست روزي سر كلاس آقاي فلسفي بودم. يكي از بچه هايي كه جلويم نشسته بود، اصلا حواسش به درس نبود، من هم از فرصت استفاده كردم و كتابش را برداشتم و يك كتاب ديگر جلويش گذاشتم. چند دقيقه بعد استاد فهميد حواس دوستم به درس نيست و يكدفعه گفت فلاني از روي كتاب بخوان! او هم شروع كرد به خواندن و آقاي فلسفي ناراحت شد و گفت من دارم «مكاسب» درس مي دهم، اين چيه كه مي خواني؟! البته مسئله همانجا تمام شد و دوستم متوجه نشد من اين كار را كرده ام...!»
¤ ¤ ¤
مي گويم اي كاش امروز يكي پيدا بشود و به آقاي مشاور بگويد كه يكي شيطان تر از خودش همين بلا را سرش آورده و كتابي كه دارد از روي آن مي خواند برابر اصل نيست و مردم چيز ديگري را زمزمه مي كنند. استاد از روي استادي اش كوتاه آمده، وگرنه....

نظرات

پست‌های پرطرفدار