چمدان بسته ها

يكي از گزارشگرهاي صداوسيما زنگ زده بود تحريريه، مي خواست يك گزارش تهيه كند از آخرين اخبار كابينه. به او گفتم اگر فابريك ترين نزديكان احمدي نژاد را هم گير بياوري و سؤال پيچشان كني، فعلا چيزي دستگيرت نمي شود. در حال حاضر از دولت فقط يك نفر مشخص شده و در موردش مي توان محكم حرف زد و آن هم خود دكتر است و بس.
اعضاي كابينه دولت اگرچه نام هايشان مشخص نيست اما امروز كسي شك ندارد كه اين اكيپ بيست و چند نفره چه خصوصياتي خواهند داشت و روال كاري شان چه مسيري را طي خواهد كرد.
در مواجهه با اين تيم، يك گروه كه اكثريت را تشكيل مي دهند به طور حتم با پذيرش روال اصولگرايي اصلاح طلبانه به ياري و مدد آن خواهند شتافت. گروه دوم گروه دو سه هزارنفره اي است كه بعيد نيست از هم اينك تلاش خود را براي كارشكني و تخريب آغاز كرده و قصد رويارويي با دولت مردمي را داشته باشد،
اما گروه سوم، شامل افرادي است كه به سبب سوابق ناشفاف خود و اسناد و مداركي كه از تخلفات و قانون شكني هايشان در سال هاي اخير موجود است، احتمالا در اولين بررسي هاي پس از روي كارآمدن دولت جديد از پشت پرده ها آشكار مي شوند و گزارش كار آنها در اختيار اذهان عمومي قرار مي گيرد. اين گروه كه البته بسيار اندك و كم شمارند- به سبب ضعف اپيدمي اخلاقي -بعيد نيست كه راهي جز فرار و سرسپردن به آغوش بيگانگان را براي خود نبينند.
شايد اولين نشانه هاي حركت اين گروه مطرود را بتوان در خبر سايت ضدانقلابي «امروز» مشاهده كرد كه: «شانس پناهندگي به ايرانيان بعد از انتخابات رياست جمهوري اخير بيشتر شده است». و يا خبري كه در يكي از شبكه هاي ماهواره اي منتشر شد كه: «با پيروزي احمدي نژاد تعدادي از فعالان سياسي و... درصدد خروج از ايران هستند.» و...
¤ ¤ ¤
به قول يكي از استادانمان، هر كامپيوتري را وقتي Restart مي كني و از نو راه مي اندازي، اطلاعات اضافي و به درد نخور روي Ram پاك مي شود تا كامپيوترت نفس تازه كند.
به گمانم اين فرار بزرگ براي تنفس تازه ايران، حياتي است!

نظرات

پست‌های پرطرفدار